A céges telefonszámlák elszámolása többféle lehetőséget kínál, de bármelyik módszert alkalmazod,
tisztában kell lenned a telefonszámlában foglalt tételek összetételével.
Helyes döntést hozni az elszámoláshoz csak akkor lehet, ha tudod, hogy miről fogsz dönteni.
A számlán különböző jogcímek alatt rengeteg sor szerepel, melyeket kézzel feldolgozni és értelmezni nehéz feladat.
Ezek a jogcímek azonban csoportosíthatók a szolgáltatás típusa szerint. A csoportok a következők:
Távközlési szolgáltatások (Előfizetések, internet csomagok, beszéd és SMS, és sajnos az adományvonal is)
Mobil vásárlás (Parkolás, autópálya matrica, szerencsejáték)
Egyéb forgalom (Készülék biztosítás, egyéb szolgáltatás)
A Telefonlista program a telefonszámla tételeit a fenti csoportok szerint megbontva és telefonszámokra összesítve képes megmutatni.
Minden ilyen adathoz megmutatja a nettó és bruttó forgalmat, valamint az ÁFA összegét.
Felvehetsz tiltott jogcímeket, mit például az adományvonal hívások, vagy a szerencsejáték fizetések.
Ha telefonszámnál bekapcsolod a tiltott jogcímek figyelését, akkor az ilyen forgalmakat külön gyűjti a rendszer,
és hozzáadja a dolgozó által befizetendő részhez, függetlenül attól, hogy milyen értékhatárok kerültek egyébként beállításra.
A szolgáltatás típusokra telefonszámonként beállítható értékhatárokkal
és a tiltott jogcímek kezelésével eléggé pontosan be lehet állítani, hogy kinek és milyen költséget áll a cég.
A többi a dolgozót terheli.
Telefonszámla megtakarítási lehetőségek
Távközlési szolgáltató ellenőrzése
A telefonszámla költsége több módon is jelentősen csökkenthető.
Az első a szolgáltató ellenőrzése, hogy valóban megkaptunk-e minden kedvezményt, amit a szerződésünk garantál.
Sokszor lemarad pár számnál valamilyen kedvezmény, hiszen ezeket a szolgáltatóknál emberek rögzítik telefonszámonként,
és néha hibáznak. A túlszámlázást elfogadott reklamáció után a szolgáltató a következő számlában jóváír.
Ezek általában nem nagy összegek, de ha nem jelezzük a problémát, akkor hónapokig, évekig hibás számlákat fogunk kifizetni.
Egy szerződéses időszak végére számonként 1 havi díj is összejöhet. Persze nem könnyű kézzel ellenőrizni minden számlát.
A Telefonlista viszont ezt a kezdeti paraméterek beállítása után pár másodperc alatt elvégzi
és még a reklamáció szövegét is létrehozza.
Dolgozói fogyasztások ellenőrzése
Szintén jelentős céges költség takarítható meg, ha a program segítségével kimutatott dolgozói kötelezettségeket valóban tovább számlázod.
Ettől sokan azét tartanak, mert sok munkával jár az összegek ellenőrzése és kiszámolása.
Nos ezt a Telefonlista pillanatok alatt elvgézi helyetted, ez nem jelent komoly adminisztrációs megterhelést.
Neked már csak számláznod kell. A dolgozók hozzátartozóinak telefonszámláját teljes összegben, egyéb vizsgálatok nélkül is kimutathatod.
A dolgozók telefonszámaira összesen, vagy szolgáltatás típus szerint állíthatsz be határokat.
Ha bejelölted a tiltott jogcímeket (adomány, szerencsejáték stb.) akkor telefonszámonként engedélyezheted, vagy tilthatod őket.
A szerencsejáték már csak azért is érdekes, mert a költségét sokszor a cég fizeti,
de olyan esetről nem tudunk, amikor az esetleges nyereményt megosztotta volna valaki a céggel.
Adómegtakarítási lehetőségek
A telefonszámla megtakarítási lehetőségek 3 félék lehetnek. Előbb tárgyaltuk, hogy kérd vissza azt a pénzt,
amit jogtalanul számláztak feléd a szolgáltatók. Utána a dolgozókra eső összegeket fizettesd be a dolgozókkal.
Ez utóbbi nyitja meg annak a lehetőségét, hogy a törvények által biztosított lehetőségeken belül milyen adózási megoldás mellett dönts.
Látni fogod, hogy a telefonszámládból mely részek lehetnek érintettek a vélelmezett magánhasználatra eső adó befizetésében vagy megtakarításában.
A számodra kedvezőbb adózás kiválasztásához elengedhetetlen, hogy tisztában legyél a telefonszámla forgalmad valós összetételével.
Döntési lehetőségek a cégen belül a telefonszámlák kezelésekor
Néhány példa arról, hogy milyen döntéseket hozhatsz meg a telefonszámla elszámolásával kapcsolatban:
A telefonok részletfizetésére vonatkozó részeket talán érdemes kivenni az adóalapból.
A telefonok készülékbiztosítása talán szintén külön kezelhető.
A hozzátartozók forgalmának teljes kiszámlázása csökkenti a költségeidet és az adóalapodat.
Az adományvonal hívások általában nem központi céges döntések, így nem kéne a cégnek fizetnie. És persze ez a távközlési szolgáltatások kategóriában szerepel, még az adóalapban is szerepelhet.
Ha a cég nem közösen játszik szerencsejátékot a dolgozóival, akkor ennek költségét sem kellene fizetnie.
A céges telefonról fizetett, de nem céges érdekben indított parkolások is jelentős összeget érhetnek el. Ahogy az autópálya matrica vásárlás is.
Mivel egyre több dolgot vásárolhatunk meg a mobiltelefon segítségével a telefonszámlánk terhére, ezt is érdemes figyelni a mobilvásárlásoknál. Mondjuk egy ételrendelés általában nem a cég költsége kell legyen.
A piactér kategóriában végzett vásárlások általában alkalmazásokhoz vásárolt creditecet, bónuszokat, tárhelybővítést jelentenek. Legtöbbször ezek sem a cég érdekében felmerülő költségek.
A fentiek által elérhető megtakarítás lényegesen nagyobb, mint a Telefonlista előfizetési díja.
Telefonlista árak
A rendszer használatának díja a nyilvántartott telefonszámok és készülékek számától függ. Ennek oka, hogy a teljes nyilvántartást
mi biztosítjuk számodra. Érthető módon, ha több telefonszám adatait tárolod, akkor nekünk is több erőforrást kell biztosítanunk számodra.
Az árak ÁFA nélkül kerültek megadásra és havonta értendők.
Telefonszámok és készülékek
Ár
15-ig
2.000 Ft
25-ig
2.500 Ft
50-ig
5.000 Ft
100-ig
7.500 Ft
200-ig
10.000 Ft
400-ig
20.000 Ft
800-ig
40.000 Ft
Kapcsolat
DUNAHOLDING Informatikai Stúdió Kft.
1083 Budapest, Füvészkert utca 8.
Tel.: +36-30-436-8194
Web: www.dis.hu Email: info@dis.hu
Adószám: 10899090-2-42
Cégjegyzék szám: 01-09-269307